tisdag 2 augusti 2016

Vecka 26, Körkort

Måndag
Tjejerna hade ledigt och sov när Daniel, Melwin och jag gick upp. Vi åt frukost tillsammans och efter det klädde vi på och fixade oss. Jag lämnade Melwin på förskolan och efter det åkte jag hem och hämtade cykeln och cyklade till jobbet. Daniel åkte och jobbade. Daniel hämtade Melwin på förskolan eftersom det var måndag och jag jobbade till 18:00. Daniel lagade mat och Melwin lekte ute när jag kom hem. Vi åt mat och tog det lugnt ute i solen efter maten. Fanny sov hos oss då Robin jobbade i Stockholm. 
Tisdag
Tjejerna sov när vi andra gick upp. Jag duschade och fixade mig. Melwin tittade på morgontv och åt frukost i soffan. Daniel och jag åt frukost tillsammans. När vi var klara lämnade jag Melwin på förskolan och Daniel åkte och jobbade. Åkte hem och hämtade cykeln och cyklade till och från jobbet. Fanny pluggade på provet hela dagen. Daniel hämtade Melwin på förskolan, de lagade mat till jag slutade och kom hem. Pappa fyllde år så vi ringde och grattade honom. På kvällen åkte vi och handlade. På kvällen tittade vi på en film innan vi somnade. 
Onsdag
Idag gick Daniel och jag upp tidigt medan alla tre barnen låg och sov. Vi åt frukost och gjorde oss klara. Jag cyklade till jobbet. Daniel, Fanny och Emelie åkte till Linköping där Fanny skulle skriva upp för körkortet. Mamma kom ner en stund och tog hand om Melwin medan jag jobbade. Fanny ringde till mig på jobbet och berättade att hon hade klarat sitt körkort, så GRATTIS vår älskade dotter till det och vi är mäkta stolta över dig. Känslan över att ens barn börjar bli stor och ta körkort är helt överväldigande, vad hände med vår lilla flicka som nu blivit stor och ska klara sig själv. När jag kom hem åt vi mat tillsammans och fikade på tårta för att fira körkortet. Vi åkte förbi familjen Karlsson på kvällen så Fanny fick visa att hon fått sitt körkort. Resten av kvällen såg vi varken Fanny eller bilen mer. På kvällen tittade Melwin och jag på film innan vi somnade.  
Torsdag
Daniel och jag gick upp tidigt och åt frukost och gjorde oss klara. Jag cyklade till jobbet. Tjejerna och Melwin var hemma och sov när vi åkte, de var hemma och lediga. När de hade vaknat så åkte de bil igen. Mamma kom till vårt hus vid klockan 12 och kollade till barnen och busade lite med Melwin ute på gården. Tjejerna hämtade mig när jag slutade. Vi åkte hem och åt mat tillsammans som Daniel hade lagat. Mamma, Melwin och jag handlade på kvällen. När vi kom hem så tittade vi på tv medan tjejerna åkte bil. 
Fredag
Tjejerna hade sommarlov och sov när Daniel, Melwin och jag gick upp. Vi klädde på oss och åt frukost tillsammans och efter det. Daniel åkte och jobbade. Jag lämnade Melwin på förskolan och efter det åkte jag hem och hämtade cykeln och cyklade till jobbet. Det var Melwins sista dag på förskolan för till hösten börjar han förskoleklass. Mamma hämtade Melwin efter lunch och åkte hem med han så kom Ludvig och hans mamma och hämtade honom, han var hos dem till kvällen. När jag och Daniel kom hem åt vi mat tillsammans med Emelie. Fanny var med Robin hos honom och sov där. När Melwin kom hem så somnade han direkt på soffan. Vi andra hade lite fredagsmys på kvällen. 
Lördag och söndag
Vi hade sovmorgon hela helgen. På lördagen efter frukost så fick jag energi och skurade hela badrummet och tog bort badkaret och skurade även där under. Daniel och jag gjorde några ärenden. Melwin lekte med Linus och Ludvig hos Ludvig. På eftermiddagen var vi hos mor och far och firade pappa. Fanny, Robin och min faster var där också. Vi fick smörgåstårta och fika efter det, det var så gott. På kvällen var vi hemma och tittade på film och hade lördagsmys. 
På söndagen efter frukosten lekte Melwin med Ludvig hos oss. Daniel och jag pysslade lite i trädgården. Mamma och pappa kom förbi och fikade. Fanny var med Robin och sov hos honom på kvällen. Resten av dagen gjorde vi inget speciellt. 

Inga kommentarer: