söndag 14 augusti 2016

Vecka 31, För att det är semester

Måndag
Mikael gick upp tidigt och lånade Emelies moped till jobbet. Daniel gick upp tidigt och åkte till Biltema för att köpa solfilm till Mikaels bil. Daniel var ute på gården och lade solfilmen då det var bra väder. Melwin, Emelie och jag sov lite längre. Vi åt frukost. Fanny var på Rusta och jobbade. Emelie åkte iväg och sa hej då till en klasskompis som skulle flytta från Västervik. Mamma och jag var iväg ett ärende på dagen. Melwin var ute och lekte hela dagen, det var varmt och skönt ute. På kvällen när vi hade ätit var vi på Sandviken för att bada men ingen ville bada då det kom en liten kopparödla och simmade. Fanny sov hos Robin och Mikael sov hos Emelie. 
Tisdag
Idag vaknade Daniel tidigt och gick upp och åt frukost. Vi andra vaknade lite senare och åt frukost. Fanny jobbade på Rusta. Efter frukosten åkte vi alla till smultronstället i Söderköping. Så fin miljö det är där. Vi tittade på en segelbåt som tog sig igenom slussen. Vi stod i kö i cirka 40 minuter. Vädret var lite halvtråkigt och precis när vi kommit in i restaurangen och fått ett bord så öppnade himlen sig. Vi beställde glass, de enda som åt upp var Mikael och jag.  



När vi kom hem tog vi det lugnt framför tvn en stund. Melwin lekte med lego inne. Jag lagade mat som vi åt lite senare. Jag trimmade Melwins hår, denna gång skulle han ha samma frisyr som Mikael. Melwin badade i vår pool. Emelie, Mikael och jag var med Fanny och handlade på Maxi. Hon åkte hem till Robin efter det och sov där. Mikael sov hos Emelie på kvällen. 
Onsdag
Daniel gick upp tidigt och åkte till garaget på hans jobb när han ätit. Han träffade Robin där och Daniel lade solfilm i hans bil. Vi andra sov lite längre innan vi gick upp och åt frukost tillsammans. Emelie, Melwin, Mikael och jag åkte upp till Daniel och Robin och tittade på en stund. Efter det var vi och handlade. Emelie var med Mikael tills han skulle jobba. Jag tvättade och plockade. Jag bloggade en del på dagen. Emelie, Fanny och Mikael åkte bil på kvällen. Fanny sov hos Robin. 
Torsdag
Daniel och Melwin gick upp tidigt. De åt och gjorde sig klara. Daniel åkte med Melwin till tandläkaren för en kontroll, allt såg bra ut och inga hål. När de kom hem så var jag vaken och gick upp och åt frukost. Emelie sov längre. Melwin och jag var ute i trädgården ett tag. Jag bloggade ett tag. Fanny och Emelie åkte till Linköping och köpte saker till Robins lägenhet. Mikael jobbade på dagen. Vi grillade när alla var hemma, Fanny åt hos oss. Emelie var med Mikael på kvällen som sov hos henne. Fanny var med Robin på kvällen och sov hos honom. 

Fredag
Mikael åkte tidigt till jobbet. Vi har tagit det lugnt på morgonen allihopa. Vi åt frukost lite senare. Mikael kom till Emelie när han slutat jobba. De åt lunch tillsammans med oss. Jag gjorde lite ärende. Daniel och jag gick med Melwin till lekparken en stund. Fanny, Robin, Mikael och Emelie åkte vattenskoter på Gamlebyviken, det var inte jättebra väder men det funkade. 



Senare på kvällen åkte Daniel, Melwin, Emelie, Mikael och jag till Karlssons på middag, vi grillade. Vi trotsade vädret och satt ute hela kvällen till midnatt när vi åkte hem. Det var trevligt som alltid i deras sällskap, spontant och jättemysigt. Emelie och Mikael åkte hem till oss lite tidigare än vi andra. Melwin somnade i bilen på väg hem. Vi lade oss med en gång när vi kom hem. 

Lördag
Idag gick vi upp ganska tidigt och åt frukost. Ungdomarna sov lite längre. När alla vaknat och gjort sig klara kom Fanny hit och vi alla åkte ut till båten och tog båten till Långholmen där vi träffade Karlssons. Vi trotsade vädret även denna dag. Det var varmt men lite blåsigt. Vi åt lunch och fikade innan vi åkte hem. När vi kom hem så duschade vi. Melwin lekte med Linus en stund på eftermiddagen och kvällen. Vi grillade till mat på kvällen, Fanny åt med oss och efter maten åkte hon till Robin. Mikael sov hos Emelie. Vi tittade på tv på kvällen. 


Söndag
Daniel och Melwin vaknade tidigt. De gick upp och tittade på morgontv och åt frukost. Vi andra sov lite längre och åt frukost lite senare. Melwin lekte med Linus och Sixten hos oss. De badade i det kalla vattnet i poolen, det var 20 grader så okej för de men för kallt för oss vuxna. 
Vi alla åt lunch tillsammans. Gjorde lite ärenden på dagen. Vi satt ute i soffan och tog det lugnt. På eftermiddagen kom Fanny och Robin hit och åt tacos med Emelie, Mikael och Melwin. Var och handlade på kvällen och Melwin hade på sig sin pepparkakspyjamas, hahaha så söt han var. Undra vad folk tänkte när han var i affären med pyjama, men han vägrade att byta om. Emelie var med Mikael på kvällen. Fanny och Robin sov hos oss, det var jättemysigt att ha de här, det händer så sällan att de sover hos oss. 

Inga kommentarer: